Olifanten, Chiang Mai en Thaiboxen en nu op weg naar de hill tribes

In lampang zijn wij naar een olifantenreservaat gegaan en de verhalen die ik er al over had gehoord die waren mij erg tegengevallen. Maar voor een groot deel van de groep was dit de enige kans om dichtbij de olifanten te komen, dus wij gingen er met een open mind naar toe. Eenmaal aangekomen viel mij al meteen op dat er de mogelijkheid was voor olifantenritten en voor het voeren van de olifanten moest je betalen. Het ergste moet nog komen. Nadat de olifanten zichzelf hadden gewassen was het tijd voor een show...
Daar lieten zij zien hoe de olifanten in het verleden boomstammen deden verplaatsen, hoe de mahouts op- en afstappen en dat olifanten kunnen schilderen. Natuurlijk is het nog altijd beter dan de hele dag met mensen op je rug slepen en bedelen in de stad met weinig voedsel en water, maar het is en blijft een circusvoorstelling en vervelend om er naar te kijken. Ondanks dat het park groter was dan Elephants World was er geen mogelijkheid om de olifanten te observeren in vrije omgeving .

Op naar Chiang Mai en eenmaal daar aangekomen was het is tijd om te relaxen. Vrije tijd de rest van de dag en het hotel had een zwembad!

Na het avondeten bij het hotel gingen wij op weg naar het centrum om de night bazaar te bezoeken en te kijken waar wij die avond iets zouden gaan drinken. Nadat zowat iedereen wel iets had gekocht bij een van de kraampjes zijn wij gaan zitten bij een food- en drinkmarket. Overal waar je gaat en staat in Thailand wordt er live muziek gespeeld, zo ook op deze markt. Met funky muziek begonnen wij aan onze eerste drankjes van de avond en er hebben er nog vele gevolgd.

De volgende dag gingen wij op weg naar Doi Pui in de berg en daarmee onze eerste kennismaking met hoe de bergstammen in het verleden leefde. Nu is het een grote touristenplek waar de bergstammensen de hele dag in traditionele outfit rondlopen en op de foto gaan met touristen.

Vervolgens gingen wij naar een van de grotere en bekendste tempels in Thailand en dat was ook wel te merken bij aankomst. Wat Phra That Doi Kham (Temple of the Golden Mountain) kan worden bereikt nadat men enkele trappen heeft opgelopen en die trappen die zijn vol met mensen. Bij de tempel staan op elke foto die men neemt volgens mij nog 10 anderen en dus vond ik deze tempel nou niet zo indrukwekkend.

's Avonds was het tijd om een keertje wat van de traditionele vechtsport van Thailand te ervaren, thaiboxen. De meeste van de groep waren er niet geinterreseerd in en gingen nog even wat winkelen. Na een drankje op de voedselmarkt van gisteren gingen wij met ons drieën opzoek naar wat volgens de kaart een boxing stadion zou moeten zijn. Dus wij besloten maar op tijd te gaan. Achter af gezien was het niet nodig geweest en wij waren ook blij dat wij niet 200 baht extra hadden betaald voor ringside tickets, aangezien het toch allemaal erg dichtbij de vechtring was.
Het eerste gevecht duurde niet langer dan 1 ronde, doordat een van de thaiboxers overrommpelt werd door zijn tegenstander en al gauw opgaf. De tweede wedstrijd daarentegen heeft de volledige 5 rondes geduurd en werd uiteindelijk op punten beslist.

De drie gevechten die daarop volgde maakte de avond tot een geslaagde avond. De derde wedstrijd leek enige tijd gewonnen te gaan worden door de "forsere" thaiboxer. Na een trap in het gezicht ging deze echter lang uit gestrekt ten gronde. Dit was nog niet het eens het main event.
Op de flyer stond dat de wedstrijd van de avond tussen een thai en een brit zouden zijn en tussen een chinees en een thai. De brit was duidelijk beter en heeft ook gewonnen. Van de tweede wedstrijd wisten wij niet geheel wie nou had gewonnen de Thaise of de Chinese thaiboxer.

Verblijf in de grotere steden brengt ook de verleiding met zich mee om toch meer naar de westerse restaurants en winkels te gaan. Voor een late night snack, na een avond van thaiboxen en bier, konden wij het dan ook niet laten om naar de Mc Donalds te gaan. :) Vervolgens zagen wij ook nog een hardrock cafe waar wij nog een laatste nummer van een cover band konden mee luisteren(welcome to the jungle!) en nog een laatste pilsje hebben gedronken alvorens terug te keren naar het hotel waar de overige 6 personen van de groep al aan het slapen waren.

Ondertussen zijn wij in Chiang Rai en daar hebben wij nog een nachtje van enige luxe kunnen genieten. Gisteren kregen wij al te horen dat wij de komende dagen gaan hiken!!! (Niet te veel meenemen werd gezegd)
Vandaag beginnen wij met zo'n 3 uur en morgen staat 6 uur hiken op het programma. (Dus Arie valt dat volgens mij wel onder een goede voorbereiding voor het aankomende seizoen)
Op naar de hill tribes!

ome Evert

Nou Stijn, dan ben je sportief bezig met al dat hiken. En het terrein zal ook wel niet vlak zijn. Mooie tochten toegewenst!

Bea

Hoi stijn, lekker veel afwisseling dit reisverhaal!
Leuk.
Hiken ook prima, beetje sportief bezig zijn kan geen kwaad met alle drankjes die ik al voorbij zag komen...????????????
Veel plezier weer de komende dagen!

Bea

Die vraagtekens waren smileys met zonnebril, maar dat snapt het programma geloof ik niet!