Hua Hin, fietsen en regen...

Een nachtbus klinkt ideaal om zoveel mogelijk afstand af te leggen, zonder tijd te verliezen, om zoveel mogelijk te kunnen zien. Voor mijn nachtrust was het echter niet zo goed en met slechts 2 uur slaap in de nachtbus en nog een uurtje in een minivan kwamen wij om 8 uur aan in Hua Hin. Het duurde even voordat wij werden opgepikt voor vervoer naar ons verblijf het Hua Hin Greenway Resort. Het ligt zo'n 15-20 minuten rijden buiten Hua Hin met de auto en bij aankomst op het resort werden wij opgewacht door een vriendelijke vrouw. Zij is nog druk bezig om engels te leren middels youtube of iets dergelijks. Heel enthousiast kwam ze al roepend "hello, how are you" aangelopen en bij elke maaltijd zei zij "you can take 1 or more, 2 or more, 3 or more".

Na weer wat slaap in te hebben ingehaald besloten wij de omgeving wat te gaan verkennen. Te voet naar Hua Hin hebben wij maar niet gedaan aangezien dat 1 uur en 40 minuten zou duren en wij weer terug moesten zijn voor het avondeten om 5 uur. In de nabije omgeving van het resort is er vrij weinig te doen op slechts wat supermarktjes en restaurantjes na.

In de avond zijn wij op de fiets naar het centrum van Hua Hin gereden. Een hele ervaring opzich aangezien de fietsen erg klein waren(voor mij natuurlijk althans), elk moment uit elkaar konden vallen, de remmen meer deden piepen dan remmen(dit was vooral spannend op het stuk van de berg af) en het zadel continu naar voren of achteren klapte. Toch hebben wij het voor elkaar gekregen om veilig in het centrum aan te komen, ook via enkele straatjes waar je liever niet 's nachts door heen wilt rijden en zonder goed op de hoogte te zijn van de verkeersregels. Na een bezoek aan een van de kleinere nachtmarkten was duidelijk dat hier veel meer buitenlanders verblijven dan in de andere steden waar wij tot nu toe zijn geweest. Dit was ook wel eens prettig aangezien je dan niet overal wordt nagestaard. Ook zijn wij meteen maar even naar het strand gaan kijken, maar het was ondertussen al donker en er was dus niet veel te zien. Maar gezien het weer van de 2 dagen erop was het toch maar goed dat wij nog even naar het strand zijn geweest.

Afgelopen week hadden wij al te horen gekregen dat het weer in het zuiden niet zo lekker was. Op sommige eilanden waren er al hevige overstromingen en op meerdere plekken was er flink wat regen gevallen. 6 uur in de ochtend vielen ook de eerste druppels op de tent en het was even afwachten of alles wel droog zou blijven in de tent. Gelukkig bleef het droog op slechts enkele druppels na, die langs een van de zijdes de tent binnen druppelden en daardoor werd alleen de vloer nat.

Ondanks de weervoorspelling bleef het de rest van de middag en de avond droog. Voor het avondeten besloten wij dus maar weer een stukje te gaan fietsen, echter bleven wij in de omgeving aangezien er nog regen werd verwacht. Na het bezoeken van enkele supermarkten opzoek na een set kaarten, die niet werden gevonden, hebben wij een klein meertje bezocht dat lag op het erf van een boerderij.

Helaas vanwege de regenval en de overstromingen werd op de maandag besloten om niet door te reizen naar de volgende bestemming waar ze veel last hadden van de overstromingen. Gedurende de dag kregen wij enkele beelden te zien van de overstromingen en daar zou ik zelfs tot mijn middel of hoger onder water staan. Doordat het de hele dag heeft geregend hebben wij ons moeten vermaken met Uno(hierdoor leek het eerder op een vakantie op een camping in Nederland) en het kijken van series. Waarbij wij het nieuwe vijvertje elk uur in omvang zagen toenemen.

Het vrouwtje van het resort vond dat het tijd was om in beweging te komen na het avondeten. Zij heeft ons geprobeerd een dansje te leren en op sommige momenten leek het erg op de vogeltjesdans.

Ondanks dat het weer dus erg tegenviel en er weinig te doen was, hebben wij ons nog prima kunnen vermaken. Ondertussen zijn wij aangekomen in Ko Samet, een eiland in het zuidoosten, waar in ieder geval de zon schijnt en de kans dus groter is dat wij nog gaan snorkelen en zwemmen de komende dagen!

ome Evert

Hoi Stijn,
Dat is wel pech hebben met de regen en aanpassingen in het reisschema. Op internet las ik dat in het zuiden de moesson met al zijn regen al meer dan een maand weg had moeten zijn, maar dat dat nog niet gebeurd is, met alle problemen vandien. Daar doe je als toerist/vrijwilliger niets tegen.
Jij zit nu op een zonnig klein eiland, met zeewater aan alle kanten. Veel plezier daar, en blijf ook lekker bloggen!
Veel groetjes, ome Evert.

Bea

Hoi stijn, wel tijd om leuke stukjes te schrijven als het weer slechter is.
Zo te horen vermaken jullie je toch wel.
Is de groep waarmee je reist, leuk?
Veel plezier met zwemmen en snorkelen de komende dagen!