Ko Samet, strand en zwemmen terwijl het regent

Ook op het eiland Ko Samet laat de zon op zich wachten. Ook daar regende het in de ochtend met als gevolg dat de boottocht niet door ging. Na een hevige regenbui zijn wij naar een strand gewandeld en ondanks dat het regende was het toch erg aangenaam om te gaan zwemmen. Het water was lekker warm en dit is niet iets wat je in Nederland zou willen doen als het regent.

Donderdag was het dan eindelijk de dag waarop wij gewacht hadden. Het zonnetje was er al toen wij 's ochtends wakker werden en is ook de rest van de dag gebleven.
De boottocht is dus doorgaan! Bij de eerste stop zijn wij gaan snorkelen. Er waren meer dan genoeg vissen en ook grotere vissen dan die ik heb gezien in Zakynthos afgelopen zomer. Alleen het water is niet zo helder en er was ook erg veel troep.
Vervolgens zijn wij verder de zee in gegaan om te gaan vissen. Niet met een hengel maar met draad bevestigd aan een flesje. Vrij snel had ik mijn eerste visje en ook meteen de laatste gevangen. Tot 2 keer toe heb ik wel een nieuw flesje met draad moeten pakken omdat er 2 keer een hele grote vis het aas had gepakt. Erg veel grip heb je niet op de draad met alleen blote handen en elke keer is de draad uiteindelijk kapot gesprongen. De kapitein van de boot was er duidelijk een stuk beter in hij had 10 vissen gevangen, maar hij had ook 4 draden tegelijk uitgegooid. 1 daarvan was een erg grote tonijn.

Rond half 5 waren wij weer terug en iets na 5 zouden wij vertrekken naar een plek waar je de zonsondergang kan bewonderen. Dit keer gingen wij met de scooter. Dit was de tweede keer dat ik pas op een scooter rij en de scooters hier zijn ook nog is krachtiger. Gelukkig was ik er vrij snel weer aan gewend, alleen het omdraaien van de scooter gaat nog altijd niet even goed. De zonsondergang was geweldig om te zien.

3 avonden zijn wij nog naar een bar aan het strand gegaan waar ze happy hour hebben van 2 uur in de middag tot 9 uur in de avond en waar je voor 80 baht (~2,10 euro) van cocktails kon genieten.
De hele bar zelf was onder gekliederd met neonverf en werd ook gebruikt voor bodypaint (niet zo makkelijk van je huid af te krijgen soms).

Er was geen vrijwilligerswerk vanwege het feit dat dit eiland niet tot het oorspronkelijk programma behoort. Zo erg was het echter niet.